
Інформація
про результати розгляду пропозицій,
які надійшли під час загальних громадських слухань
1. Програма підтримки підрозділів Збройних Сил України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, територіальної оборони, добровольчих та інших військових формувань на території Зміївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області на 2026-2028 роки
Пропозиції: на зазначену Програму перенаправити кошти:
- з Програми висвітлення діяльності Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області в медіа на 2026 рік видатки в сумі 1 200 000 грн, передбачені на висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування у друкованих медіа;
- з Програми висвітлення діяльності Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області в медіа на 2026 рік видатки в сумі 350 000 грн, передбачені на придбання стаціонарного відеообладнання та проведення прямих ефірів;
- з Програми профілактики правопорушень на території Зміївської міської територіальної громади, Чугуївського району, Харківської області на 2026-2030 роки видатки в сумі 6 000 000 грн, передбачені на капітальний ремонт та утеплення фасаду будівлі поліції;
- з Програми розвитку та фінансової підтримки КП «Зміївське ВУЖКГ» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області на 2026-2028 роки: 800 000 грн — на капітальний ремонт будівлі (вул. Лиманська, 15), 5 620 000 грн — на ремонт гуртожитку (вул. Бутівська, 5).
Відхилено
Обгрунтування: Зміївська міська рада у своїй діяльності щодо планування та здійснення видатків місцевого бюджету керується вимогами статей 89, 91 Бюджетного кодексу України, яка визначає перелік видатків, що можуть здійснюватися з місцевих бюджетів та статті 85 п.2.
Відповідно до статті 87 пункт 1 підпункт 5 видатки на національну оборону здійснюються з Державного бюджету України. Бюджетний кодекс України чітко встановлює, що видатки місцевих бюджетів можуть здійснюватися лише на витрати, передбачені переліком, визначеним Кодексом. Це означає, що місцеві бюджети не можуть напряму планувати кошти на забезпечення ЗСУ, оскільки таке фінансування віднесено до видатків державного бюджету (наприклад, на утримання і забезпечення функціонування ЗСУ).
Відповідно до п.22 п.п.5 Прикінцевих положень Бюджетного кодексу України місцева рада може ухвалити рішення про надання міжбюджетного трансферту (субвенції) до державного бюджету для підтримки ЗСУ. Такий механізм сьогодні є законодавчо дозволеним: кошти перераховуються з місцевого бюджету до державного (до спеціального рахунку у держказначействі) і вже держава їх розподіляє на оборонні потреби.
Передача коштів здійснюється за офіційним запитом військової частини чи іншої оборонної структури. Субвенція надається після надходження обґрунтованого запиту від конкретної військової частини чи оборонної структури.
Враховуючи вищезазначене, пропозиції громадян можуть бути реалізовані виключно в межах та у спосіб, передбачений бюджетним законодавством України, із дотриманням встановленого порядку надання міжбюджетних трансфертів або здійснення закупівель за наявності законних підстав впродовж 2026-2028 років.
2. Програма висвітлення діяльності Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області в медіа на 2026 рік
Пропозиції: перенаправити кошти на Програму підтримки підрозділів Збройних Сил України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, територіальної оборони, добровольчих та інших військових формувань на території Зміївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області на 2026-2028 роки:
1) видатки в сумі 1 200 000 грн, передбачені на висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування у друкованих медіа,
2) видатки в сумі 350 000 грн, передбачені на придбання стаціонарного відеообладнання та проведення прямих ефірів.
Відхилено
Обгрунтування:
1) Закон України «Про інформацію» та Закон «Про місцеве самоврядування в Україні» зобов’язують органи місцевої влади забезпечувати доступність, публічність та регулярне інформування громадян про свою діяльність, у тому числі шляхом співпраці із засобами масової інформації.
Значна частина мешканців громади, насамперед старші люди та мешканці віддалених сіл, не використовують соціальні мережі або інтернет. Для них друковані медіа залишаються єдиним доступним джерелом офіційної інформації.
Відтак, забезпечення прав громадян на доступ до публічної інформації можливе лише через партнерство з існуючими медіа.
Видатки здійснюються в межах чинних договорів та фактичного обсягу інформаційних матеріалів. Бюджетні кошти не передаються медіа як фінансова підтримка, а виключно як оплата за конкретні інформаційні послуги.
2) Наявне обладнання, яке сьогодні використовується для відеофіксацій засідань сесій і депутатських комісій, є застарілим, до того ж, знаходиться в оренді. Це відеокамера, штатив та мікрофон.
Крім того, це обладнання не має технічних можливостей транслювати засідання депутатських комісій та сесій у прямому ефірі, як це передбачено чинним законодавством, а саме – Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо забезпечення прозорості місцевого самоврядування» від 22 лютого 2024 року № 3590-IX.
Так, під час військового стану діє обмеження на публічний доступ та відкриті трансляції, однак це не скасовує потреби якісно фіксувати хід засідань для службового використання і подальшого оприлюднення у дозволених обсягах.
3. Програми профілактики правопорушень на території Зміївської міської територіальної громади, Чугуївського району, Харківської області на 2026-2030 роки
Пропозиції: перенаправити кошти на Програму підтримки підрозділів Збройних Сил України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, територіальної оборони, добровольчих та інших військових формувань на території Зміївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області на 2026-2028 роки:
1) видатки в сумі 6 000 000 грн, передбачені на капітальний ремонт та утеплення фасаду будівлі поліції;
2) 1 200 000 грн., розраховані на придбання автомобіля спеціалізованого призначення для ВП №2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області, направити на ремонт або встановлення нових двох світлофорів в м.Зміїв;
3) встановити дні прийому поліцейських офіцерів громади в місті Змієві.
Відхилено
Обгрунтування:
1) При підготовці вказаної програми відділом з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної,оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами міської ради було враховано пропозиції, надані відділом поліції №2 Чугуївського РУ ГУНП в Харківській області, та була врахована інформація начальника відділу про те, що відділ поліції №2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області здійснює обслуговування 77 населених пунктів, в тому числі і 60 населених пунктів Зміївської міської територіальної громади.
Відділом поліції № 2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області протягом 2025 року в ІП «Єдиний облік» ІКС ІПНП зареєстровано 12780 заяв та повідомлень про кримінальні правопорушення та інші події, вчинені на території обслуговування, забезпечено оперативне реагування на 10785 викликів за заявами та повідомленнями.
Зареєстровано 460 кримінальних правопорушень (без врахування закритих), кількість кримінальних правопорушень, по яких особи встановлені – 212, що складає 46,09%, по області – 41,04%.
Крім того, протягом 2025 року поліцейськими ВП №2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області складено 3495 протоколів та постанов про адміністративні правопорушення, вчинених на території обслуговування, за якими накладено стягнень на суму – 9 483 365 грн., що впливає на наповнення місцевого бюджету, а саме — стягнуті кошти надходять до бюджету громади.
Відділом поліції №2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області забезпечується надання поліцейських послуг із забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави, протидії злочинності та надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги, а також виконання завдань правового режиму воєнного стану, забезпеченні національної безпеки на території обслуговування. Завдяки вжитим заходам не допущено дестабілізації обстановки на території обслуговування відділу поліції та забезпечено правопорядок.
Адміністративна будівля відділу поліції №2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області побудована та використовується за призначенням з 1970 року. За час 50-річної експлуатації вищевказана споруда вкрай потребує капітального ремонту фасаду.
Враховуючи вищевикладене, вказана у пропозиціях до проєкту рішення сесії Зміївської міської ради щодо затвердження Програми профілактики правопорушень на території Зміївської міської територіальної громади на 2026-2030 роки сума субвенції для проведення капітального ремонту з утеплення фасаду адмінбудівлі відділу поліції № 2 Чугуївського РУП ГУНП в Харківській області за адресою: м. Зміїв, вул. Донецька, 26 з метою виконання заходів з енергозбереження, необхідна для зниження тепловтрат, що економить кошти на опалення взимку та кондиціонування влітку, а також створення мікроклімату, захисту конструкцій від руйнувань, покращення звукоізоляції та надання сучасного естетичного вигляду. Підвищення енергоефективності дозволяє економити державні кошти.
2) Даний автомобіль запланований для поліцейського офіцера громади по обслуговуванню Бірківського старостинського округу. Без автомобіля виконувати поставлені завдання поліцейський офіцер громади не зможе.
3) У місті Змієві поліцейські офіцери громади відсутні.
Прийом громадян проводиться в адміністративному приміщенні відділу поліції №2 Чугуївського РУ ГУНП в Харківській області.
4. Програми розвитку та фінансової підтримки КП «Зміївське ВУЖКГ» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області на 2026-2028 роки
Пропозиції: перенаправити кошти на Програму підтримки підрозділів Збройних Сил України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, територіальної оборони, добровольчих та інших військових формувань на території Зміївської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області на 2026-2028 роки:
1) 800 000 грн — на капітальний ремонт будівлі (вул. Лиманська, 15),
2) 5 620 000 грн — на ремонт гуртожитку (вул. Бутівська, 5).
Відхилено
Обгрунтування:
1) Будівля колишнього готелю (вул. Лиманська, 15) побудована в 1967 році. На сьогоднішній день установи, які орендують приміщення будівлі, надають послуги з різних питань мешканцям Зміївської та Слобожанської територіальних громад. За весь період жодного капітального ремонту в приміщенні не проводилося, що призвело до руйнації будівлі, аварійного стану електричних мереж, коридорів, кімнат та інших приміщень. Також в аварійному стані системи опалення, водопостачання та водовідведення.
Необхідно зазначити, що у даній будівлі 60% приміщень займають державні установи та організації, напрямок діяльності яких полягає у обслуговуванні населення та наданні соціальних послуг, зокрема: Пенсійний фонд, Виконавча служба управління юстиції та інші. Неодноразово надходили офіційні листи-звернення від державних установ та організацій про проведення ремонтних робіт зі скаргами про те, що приміщення колишнього готелю не відповідає належним умовам праці та безпеки перебування працівників та громадян у приміщенні будівлі, що пов’язане із протіканням даху та проблемами з перекриттям .
Невирішення цього питання може призвести до негативних наслідків, а саме: приміщення орендовані соціальними установами, прийдуть у непридатний для використання стан.
2) Комунальне підприємство «Зміївське ВУЖКГ» є балансоутримувачем будівлі за адресою : м.Зміїв, вул.Бутівська, 5, і несе відповідальність за її належний стан.
Відповідно до Акту ДСНС 2021 року №9 (після пожежі) підприємству було вказано на недоліки, для усунення яких необхідно здійснити:
- ремонт електромереж ;
- ремонт протипожежної системи;
- встановлення протипожежної сигналізації;
- ремонт блискавкозахисту.
Вищезазначені заходи тягнуть за собою залучення значних видатків.
Запланована очікувана сума витрат спрямована на:
- капітальний ремонт (душові, вбиральні, коридори) - 1 200 000,00 грн.;
- капітальний ремонт електромереж - 320 000,00 грн.;
- капітальний ремонт системи опалення - 2 600 000,00 грн.;
- капітальний ремонт покрівлі - 1 500 000,00 грн.
5. Програма компенсації за пільгові перевезення окремих категорій громадян Зміївської територіальної громади автомобільним транспортом на 2026-2028 роки
Пропозиції:
1) встановити в автобусах камери відеоспостереження, щоб фіксувати посвідчення пасажирів пільгових категорій, та видавати пасажирам квитки;
2) збільшити відшкодування перевізнику для введення вечірнього рейсу за маршрутом «Мiкрорайон - Залiзничний вокзал».
Відхилено
Обгрунтування:
1) Присутній на громадських слуханнях директор приватного підприємства «Транс-сервіс» Бех Андрій Сергійович, який повідомив, що сплата за проїзд та видача квитків (за вимогою) відбувається в транспортному засобі водієм автобусу.
Встановлення камер відеоспостереження в транспортному засобі не передбачено чинним законодавством.
2) Для з’ясування питання доцільності введення додаткового вечірнього рейсу за маршрутом «Мiкрорайон — Залiзничний вокзал» в 2025 році автоперевізником ПП «Транс-сервіс» проведено двотижневе обстеження даного рейсу. За результатами обстеження, введення додаткового вечірнього рейсу та внесення змін до розкладу руху автобусів визнано недоцільним, про що підприємство повідомило Зміївську міську раду.
6. Програма розвитку фізичної культури і спорту 2026-2028 року.
Пропозиції: збільшити витрати на фізкультурно-оздоровчі реабілітаційні заходи для учасників бойових дій з 100 тисяч грн. до 319 тисяч 700 грн. А витрати на придбання шоколаду зменшити з 319 тисяч 700 грн до 100 тисяч гривень.
Відхилено
Обгрунтування:
Фізкультурно-оздоровчі та реабілітаційні заходи у даному контексті здебільшого носять розважальний та соціально-адаптаційний характер (спортивні заходи, культурні екскурсії, зустрічі тощо). Обсягу фінансування у 100 тис. грн. буде достатньо для покриття витрат на заходи такого формату. Основне медичне та поглиблене психологічне лікування фінансується з інших цільових програм, що діють у громаді.
Витрати на придбання шоколаду та солодощів на загальну суму 319,700 тис. грн. є цілком обґрунтованими та необхідними для заохочення дітей, що беруть участь у спортивних змаганнях на території Зміївської громади.
















